17 Mart 2013 Pazar

Atatürk Yeleği

Nihayet başladığım Atatürk yeleğini bitirdim. Ben yaza kadar zaman tanımıştım kendime ama bari bu sene de bir kerecik olsun giyebilsin diye hızlandırdım.
Aslında aklımda kazak yapmak var ona başlayacağım için mecbur bitirdim. Yoksa o kadar çok bedenini uydurmak için söktüm ki hevesim kaçtı:(

Şablonunu çizdim ama yinede bir anlatayım.



3 ilmek başlıyoruz. 12 ilmek olana kadar her sırada arttırarak haraşo (haroşa) ördüm. 12 ilmekten sonra yine her sıra arttırıp ortasını düz örerek (yanlarda 6 şar ilmeklik haroşa  çerçeve yaptım), ortada 16 sıra düz örgü elde ettim. Sonra arttırmayı bırakıp 22 sıra örmeye devam ettim. Kolu 3-2-1-1-1-1 olarak kestim. Yakayı da kolun 2. 1 kesiminden itibaren ilk sıra 2 daha sonrakileri 1 olarak 12 ilmek haroşa kalana kadar kestim ve 12 sıra örerek örgüyü bitirdim.

Ön cepleri 13 ilmek haroşa olarak 4 sıra örüp diktim.




Arka kısımı da 50 ilmek başlayarak 4 sıra haroşa ördüm. Daha sonra yanlarda yine 6 şar ilmek haroşa bırakıp orta kısmı düz örerek 22 sıra örüp kol kısmını da ön taraftaki gibi yaptıktan sonra, yine 12 sıra örerek örgüyü kestim.



Arkadaki üçgen de 27 ilmek başlayıp 12 ilmek ördükten sonra 3 ilmek beraber alıp yine 12 ilmek ördüm. Bir sonraki sırada 11 ilmek örüp yine 3 tane ilmek beraber alıp 11 ilmek ördüm. Bunu 9 ilmek olana kadar yaptıktan sonra kestim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder